Back And There Again - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu Back And There Again - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu

Back And There Again

Door: Wim Bosschaart

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Beste familie, vrienden, of anderzijds geïnteresseerden,

Het heeft even geduurd, maar hier is weer een nieuwe blog vanuit Manchester! Ja, het was even radiostilte, om het zo maar te noemen. De afgelopen drie weken was het hier namelijk Easter Break, een soort Paasvakantie. Veel mensen maken van deze mogelijkheid gebruik om even naar huis te gaan; en zo ben ik ook voor twee weken weer in Nederland geweest.

Het was erg leuk om weer even in Nederland te zijn, en iedereen weer te zien! De eerste paar dagen is het weer even gek om terug te zijn, maar eigenlijk al vrij snel doe je weer gewoon de dingen die je anders ook zou doen. Zo heb ik mijn familie een paar keer bezocht, met vrienden afgesproken, veel leuke dagjes weg, met Tamara afspreken, lekker gefietst en gitaar gespeeld, naar Wageningen geweest, Off So gezien, enzovoorts. En het was ook heel gezellig om weer thuis te zijn, en (goed) mee te eten, en gezellig thuis te zijn.

Echter, na de geweldige Paasdagen - die letterlijk behoorlijk met eten gevuld waren - was maandag 6 April de dag om weer terug te gaan naar Manchester. Dat is dan toch even een dubbel moment; dat het enerzijds heel erg fijn is om weer thuis te zijn, en alle dingen daar, maar dat je ook heel erg veel zin hebt om weer naar Manchester te gaan. Daar moet je even doorheen, denk ik. Daar ging ik weer, en deze keer met een ander gevoel, omdat ik de stad en de mensen al beter ken inmiddels. Voor zover ik kan zeggen, is het deze eerste weken ook heel erg leuk, maar op een andere manier, omdat alles nieuw is. Dat gaat echter ook gepaard met minder makkelijke momenten. Echter, nu ik even rustig - of ja, rustig? - thuis ben geweest en weer terug ga, ga je toch met een ander, misschien wel prettiger, gevoel. Nu is het gewoon nog 7 a 8 weken genieten! En naarmate het vliegtuig dichter bij Engeland kwam, werd het weer steeds beter, tot mijn grote verbazing. Het voelde direct al goed om weer in Manchester te zijn; inmiddels is het toch een plek die je kent, en waar je ook aan gehecht bent.

En ja hoor, het huis stond er gelukkig nog. Even weer bijkletsen met de paar mensen die ook al thuis waren, spullen uitpakken, schoonmaken, en daar stond de tweede termijn in Manchester weer te beginnen. Goed een uurtje thuis, was ik al weer helemaal terug in het Engelse wereldje: ben met de internationals groep naar een Frienship Inn geweest, inmiddels onze ''stampub'' om daar op het terras nog 3 minuten zon mee te pakken, alvorens de voetbalwedstrijden weer begonnen! Eenmaal weer thuis was ik eigenlijk wel moe zat van de reis, maar mijn huisgenoten vroegen of ik nog ergens wat wilde gaan drinken, en zo zijn we nog naar Revolution's geweest. Rev's is een pubclub in Deansgate, gebouwd onder de bogen van een Victoriaanse spoorbrug. Dat is toch leuk om mee te maken, om zo plots nog even gezellig mee te gaan!

En eerlijk is eerlijk, zowel het thuis zijn in Nederland, als Manchester, het is allebei geweldig op zijn eigen manier. Het leuke van thuis zijn is om iedereen weer te zien, en dingen doen die je normaal gesproken altijd zou doen. Het leuke van Manchester is ook om iedereen weer te zien, omdat je als internationals toch heel veel steun en plezier aan elkaar hebt, maar ook om dingen te doen die je thuis niet zo een, twee, drie zou doen. Eigenlijk is het echt een luxepositie, en dat realiseer ik me inmiddels ook wel, en daarom wil ik er ook optimaal van genieten.

De volgende morgen, dinsdagochtend, werd ik langzaam wakker gemaakt door de inkomende zon! Wederom was het een stralende dag, en het leuke van Manchester is dat iedereen meteen buiten te vinden is, het liefst in korte broek! Daarna ben ik naar het centrum geweest van Manchester, even lekker rondlopen, back-in-town. Bovendien had ik daar met Mike en Derin afgesproken, om vanuit daar de bus te pakken naar Ikea, om te lunchen en plannen te maken voor de rest van de week. Haha, het lunchen was geweldig, en na drie hotdogs en een portie gehaktballen zat ik toch aardig vol (en dan te bedenken dat de andere 7 hotdogs op konden). Maar, we hadden excuus, 's middags zouden we allemaal gaan sporten, en zo ben ik weer verder gegaan met mijn dagelijkse zwemprogramma.

Naast al het eten, hebben we ook plannen gemaakt wat we nog wilden doen deze laatste week van de Easter Break. Zo hebben we wandelroutes uitgezocht, treinkaartjes geboekt, etc. voor onze wandeltocht van woensdag. Na het sporten 's middags en alweer eten, begon 's avonds een waar Fifa-toernooi! Met z'n vijven hebben we op de Xbox een toernooitje gedaan in het alom bekende voetbalspelletje.. Ik zal maar niet vertellen hoeveelste ik ben geworden.. Je weet hoe dat gaat met die Duitsers en de befaamde ''laatste minuut''.. Een ding weet ik wel, geen Fifa meer tegen die gasten!

Woensdag hebben Derin, Joris, Bastiaan, Mike en ik een wandeltocht gemaakt in het Peak District. Vanaf Manchester Piccadilly hebben we de trein gepakt naar Edale, een dorpje midden in het Peak District, van waaruit veel wandelingen beginnen. Daar heb ik een kaart gekocht, en zijn we op pad gegaan naar The Great Ridge, en vervolgens naar Mam Tor. Dat was echt geweldig; door de schapenweiden heen, flinke stukken steil omhoog, maar wat een uitzicht! The Great Ridge is, zoals het zegt, een soort bergkam tussen twee valleien die je helemaal af kan lopen, met ondertussen uitzicht over het hele gebied. Mam Tor ligt aan het eind van deze route, en is een van de hoogste punten in het Peak District, waar we dan ook even lekker een uurtje hebben liggen uitrusten en zonnen. En dan zul je net zien, eerste dagje vol in de zon, en wie is er weer verbrand aan het eind van de dag? Juist.

*We hebben zelfs een film van onze tocht gemaakt. Benieuwd? Dan laat ik je de film graag zien als ik weer in Nederland ben, het is zeker de moeite waard, alsof je gewoon zelf op die plek bent.

Donderdagochtend ging de wekker om 07:00, zoals elke morgen, en stond er om 07:30 weer een bezoekje aan het zwembad op het programma. Deze keer ben ik samen gaan zwemmen met Mike, en het was af en toe behoorlijk intensief, haha. Zwemmen door alleen je armen, of alleen je benen te gebruiken; dat bleek een goede training. Daarna vol frisheid naar de Universiteit, om verder te werken aan mijn Urban Design. Goed, je zit dan wel ineens weer de hele dag binnen, maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden, hé! Het leuke is dat ik heel erg heb geworsteld met verschillende design programma's - ben wat dat betreft echt onhandig met computers - maar dat het inmiddels steeds beter gaat, en de resultaten steeds mooier worden.

Aangezien mijn tussenpresentatie aanstaande dinsdag plaats zal vinden, ben ik ook vrijdags bijna de gehele dag naar de Universiteit geweest om aan de slag te gaan. Dit keer wel met een mooie beloning in het vooruitzicht: de allereerste barbecue van dit jaar! Iedereen bracht zijn eigen vlees mee, en iets om te delen, zoals brood of salade. Na wat gekloot met de barbecue hadden we een matig vuurtje, maar hebben we desalniettemin lekker gegeten. Het was zo geweldig; echt gezellig, lekker eten, mooi weer, goeie muziek! Daarna meteen nog maar even naar het zwembad gegaan, om wat calorieën te verbranden, haha. En daarna heb ik me later in de avond weer bij de groep gevoegd, en zijn we samen met heel veel andere Erasmus studenten nog uitgeweest in Fifth Avenue.

Zaterdag even een beetje uitgeslapen natuurlijk, maar ik voelde me 's ochtends meteen fit om aan de dag te beginnen. Ondanks dat het ook hier weekend is, ben ik weer naar de Universiteit geweest om verder te werken aan mijn project, en dat ging erg goed. 's Avonds lekker gekookt, en kwamen al meer van mijn huisgenoten terug van Easter Break, en hebben we lekker bijgepraat. Daarna nog even naar Beer Studio geweest, in Fallowfield, met de Zwitsers en Duitsers wat te drinken, alvorens te gaan slapen.

Tot dusver is echt elke dag weer helemaal super, boordevol leuke en interessante dingen! Een geweldige tijd; elke avond ga ik slapen met de verwondering van de hele dag nog in mijn gedachten. Daar ben ik wel heel blij om, omdat ik zoals ik zei toch ook soms gemengde gevoelens had. Inmiddels is het zondagochtend, en sta ik op het punt om weer aan de slag te gaan voor mijn project. Immers, vanmiddag staat Man United - Man City op het programma, en de hele stad loopt er al voor uit. Ben benieuwd hoe dat zal gaan vandaag; wij gaan het in ieder geval live meemaken vanuit de pub. Morgen staat er weer een nieuwe week te beginnen, met een belangrijke presentatie op dinsdag, en voor de rest het oppakken van andere vakken. Wordt vervolgd!

Cheers,

Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Wim

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 6953

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Minor in Manchester

Landen bezocht: