Off To Manchester!? - Reisverslag uit Elst, Nederland van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu Off To Manchester!? - Reisverslag uit Elst, Nederland van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu

Off To Manchester!?

Door: Wim Bosschaart

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 Januari 2015 | Nederland, Elst

Beste lezer,

Via deze blog probeer ik je - als mogelijke geïnteresseerde - op de hoogte te houden van mijn belevenissen! Ja, mijn aanstaande belevenissen, om precies te zijn. Morgen is het zover. Dan vertrek ik voor een halfjaar naar de stad van de industrialisering, de stad waar The Bee Gees begonnen en de stad waar United en City het Engels voetbal domineren. Oftewel: Manchester it is!

De afgelopen weken is mij vaak gevraagd naar mijn reis naar Manchester. Maar om eerlijk te zijn heb ik het altijd moeilijk gevonden om daar echt een zinnig antwoord op te geven. Simpelweg omdat het zo onbekend en zo nieuw is allemaal. Alle verhalen die je van anderen hoort geven je hoop en zin (en een heleboel handige tips!) maar toch bleef er altijd een afstand. Maanden werden weken, weken werden dagen; en zo kwam het avontuur steeds dichterbij.

Maar nog steeds, aan de vooravond van mijn vertrek, voelt het nogal onwennig. Een gevoel van enerzijds enthousiasme en trots, anderzijds nervositeit en gemis. Waar kom ik terecht? Hoe zal het gaan? Het besef is er nog steeds niet helemaal. Al drukt de tijd mij toch langzaamaan op de feiten. De titel van mijn blog - Wim is Weg - refereert hier ook aan. Ook in het gelijknamige jeugdboek gaat de "kleine" Wim de wijde wereld in, vol verwachting, op reis. En morgen staat het dan mij te gebeuren, dan ga ik het meemaken. Dan gaat deze Wim op reis.

Manchester. Dat is de bestemming. Daar ga ik een klein halfjaar studeren aan de University of Manchester, als Minor van mijn opleiding BSc. Landscape Architecture and Spatial Planning. Een tijd waar ik allereerst heel erg veel zin in heb! Daarnaast ben ik erg trots dat ik deze kan heb kunnen creëren en ook heb gepakt. Het hele proces - van de eerste oriëntatie-bijeenkomsten tot de vooravond van het vertrek - heeft veel energie en zorgen gekost, maar ook een hoop verwachting en trots. Zoals ik al liet doorschemeren is er toch ook een andere zijde: het verlaten van Wageningen en het missen van familie, vriendin en vrienden. Desalniettemin kijk ik erg uit naar mijn tijd in Manchester, en ik ben er van overtuigd dat alles goed gaat komen. En mocht je tijd en zin hebben om langs te komen? Je bent altijd - in overleg - welkom!

Aanstaande vrijdag 23 januari vertrek ik om 19:00 vanaf Eindhoven Airport, waarna ik om 19:15 (Engelse tijd) in Manchester arriveer. Mijn ouders en vriendin Tamara zullen mij komen uitzwaaien. Na een weekend tijd om te wennen aan mijn nieuwe omgeving, begint maandag het 2de semester. De vakken Urban Development, Sustainable Communities en Transport Geography staan op het programma. Ik ben erg benieuwd! Daarover later meer...

Tot horens, en het beste,

Wim




  • 22 Januari 2015 - 21:35

    Tom De Munck:

    succea wimpie en voorap genieten!:)

  • 24 Januari 2015 - 19:28

    Annemarie:

    hey Wim, Super dat je een blog schrijft. Ik ben razend benieuwd naar je verhalen over je spannende trip naar Manchester! Geniet vooral veel van het Engelse studentenleven! Have fun! Hopelijk wieber ik een keertje bij je langs! Xxx Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6976

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Minor in Manchester

Landen bezocht: