Week 7 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Wim Bosschaart

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Manchester


Na het heerlijke weekend in het Peak District, stond er toch ook weer een nieuwe week te wachten. En een drukke week, wel te verstaan, met diverse essays, en een excursie! De week eindigde echter wat minder, omdat ik weer ziek ben geworden.

Maandagochtend hebben we een college gehad over automobiliteit; de historie, de (geografische) betekenis en andere vraagstukken, zoals het individualisme. Het leuke is dat bijna alle transportmiddelen zo logisch en alledaags zijn, dat we ons er nauwelijks van bewustzijn, laat staan van hun betekenis. Het geografische perspectief van dit vak geeft juist een hele open kijk op transport, en leert je daarmee indirect heel veel over je alledaagse omgeving.

Maandagmiddag zijn we voor Community Development naar Salford geweest, een stad ten westen van Manchester. Daar hebben we een zogenoemd urban farm lab bezocht, genaamd Biospheric. Een heel erg interessant project van een aantal PhD'ers en veel lokale vrijwilligers, waarbij onderzoek wordt gedaan naar gesloten kringlopen. Hier worden ecologie, economie en gemeenschap met elkaar verbonden. Zo worden zwaar vervuilde voormalige industriegronden weer gereed gemaakt voor enige vorm van biodiversiteit, zoals voedselverbouw. Zo hadden ze voormalig fabriekspand omgetoverd tot volledig gesloten kringloop; inclusief kas op het dak, vissen om mineralen te scheiden, etc. Zeker het aanraden waard om even op te zoeken. Om de dag te besluiten, zijn Derin, Marlon en ik 's avonds nog naar de Victoria's Pub geweest, om Man United te zien verliezen van Arsenal om de FA Cup.

Dinsdag hebben we ons beziggehouden met de revisie van ons Masterplan, en dit keer op een wel heel bijzondere manier: met klei. Onze plannen moesten we deze keer vorm gaan geven in 3D klei modellen. Ja, alsof we weer even terugwaren in de kindertijd; helemaal onder gekleurd met klei en stiften. Wel heel erg leuk om te doen, en zeker ook omdat je plannen hiermee wat meer vorm krijgen (letterlijk, haha), en je ze op een andere manier kunt bediscussiëren.

Woensdagochtend vroeg uit de veren, en de ochtend aan het schrijven van mijn essay besteed. Vind het stiekem wel heel leuk om essay te schrijven; om er een goede structuur in aan te brengen, zo goed mogelijk je punten naar voren te brengen, en te onderbouwen. Desalniettemin is het elke keer wel weer een flinke klus hoor, zo'n essay. Gelukkig 's middags als afwisseling lekker gezwommen, samen met Derin. Ik moet zeggen, het gaat steeds beter met het zwemmen. En amper bijgekomen van de maandagse voetbalkraker, stond er deze woensdagavond al weer een volgende spektakelstuk op het programma: Chelsea - PSG. Onder het genot van een Guiness hebben we zitten genieten van de spanning; het voetbal zelf was wat minder deze keer.

Maar helaas; sinds deze donderdag ben ik weer ziek geraakt. Ik was amper beter van de vorige keer, of ik het alweer te pakken. Deze keer ook met koorts, dus dat was wel wat minder. Desondanks had ik nog steeds mijn essay in te leveren, en heb ik vanuit mijn bed gepoogd de laatste hand aan het essay te leggen. Bovendien moest ik ook nog een reflectieverslag schrijven; dat kon er ook nog wel bij.

Vrijdag toch gepoogd om naar mijn college te gaan, omdat het een belangrijk, laatste college voor de Easter Break was. Ben blij dat ik toch ben geweest, want het was een drukke sessie die ik anders volledig gemist had. Zo zijn we naar de Model Workshop geweest, en mogen een aantal studenten na Pasen gaan werken aan een 3D-model van hun ontwerp! Dat ga ik zeker wel proberen, dacht ik zo! Echter, toen ik vrijdagmiddag thuis kwam was ik wel behoorlijk op. Jammer, want ik had 's avonds nog afgesproken om ergens wat te gaan drinken. Helaas, niks van dat alles, uitrusten en op tijd naar bed.

En vandaag is het alweer zaterdag. Een andere zaterdag dan ik me had voorgesteld helaas; een rustdagje in bed. Ik wilde dit weekend misschien naar de Middeleeuwse stad van Chester te gaan, samen met wat andere internationals, maar dit heb ik helaas niet doorgezet. Voel me nog steeds ziek, dus vandaag in bed gebleven en veel geslapen. Dit weekend zal ik nodig hebben om uit te zieken, zodat ik volgende week nog mijn andere essay, en een reflectieverslag, af kan maken.

Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, en kan ik weer een beetje aan de slag gaan. Bovendien, als het enigszins gaat, wil ik morgen nog een keer een bezoek brengen aan St. Georges, mijn projectgebied. Ik wil de plek nog even wat beter bekijken, nog even rondlopen, foto's maken, wat ideeën opdoen en wat laatste analyses maken. Verder hoop ik morgen mijn zwemritme weer te herpakken, en zodoende nog even elke dag lekker te zwemmen. En wie weet, morgen is het Super Sunday (in de Premier League), dus misschien pakken we nog wel een voetbalwedstrijdje mee ook. Wel vanuit de pub deze keer, haha.

Cheers, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Wim

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6974

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Minor in Manchester

Landen bezocht: