Week 5 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Wim Bosschaart - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Wim Bosschaart

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Manchester


Deze (vorige) week moest ik er toch echt even aan geloven: ziek zijn. Zoals ik in het vorige verslag al vertelde, was het de voorgaande week behoorlijk druk, en voelde ik me al ziek worden. En inderdaad, dan moet je toch doorwerken, en als het werk er dan opzit, dan word je ziek. Dinsdagmiddag tot en met donderdag alleen maar op bed gelegen, en heel veel geslapen. Combinatie van hoofdpijn, keelpijn, warm/koud, futloosheid en spierpijn. Dan vliegt de week toch ineens heel akelig voorbij, vanuit je eigen kamer. Nee, dat was geen pretje zo...

Vrijdag ging het gelukkig 'n stuk beter. Overdag 'n wandeling gemaakt, boodschappen gedaan, opruimen, schoonmaken en klaar maken voor de komst van Tamara! Weer 'n beetje tot leven komen, eigenlijk, want het is geen pretje om zo de hele dag alleen op je kamer te liggen. Nee, dat was echt niet leuk. Daar ben je na één dag al zo klaar mee, je wil dingen doen, er op uit, en niet zo maar in bed liggen. ’s Middags met mijn huisgenoten weer Little Britain gekeken, iedereen is daar echt dol op hier. Inmiddels ken ik zelfs enkele sketches al uit mijn hoofd. Ja, zo erg ben ik al ingeburgerd, haha.

Daarnaast ben ik naar ’n Engelse barber geweest, in Withington. Voor 9 pond, de goedkoopste, ben ik aardig geknipt. Mijn buurt is ’n beetje een dorpje, in het geheel dat Manchester heet. Veel winkels hebben ook het woord “village” in hun naam, zo ook de Village Barber. Ik vermoed dat Withington eerst een zelfstandig dorpje was, en daarna is opgeslokt door Manchester.

En dit weekend is Tamara weer gezellig langsgekomen in Manchester! Vrijdagavond heb ik haar opgehaald van de luchthaven, en het is fijn om weer even echt bij elkaar te zijn. ’s Avonds lekker gnocchi gemaakt, en het nieuwe seizoen van onze favoriete serie gekeken. We hebben veel bijgekletst, en een lekker rustig weekend gehad. Ook even goed uitslapen, en nog beetje rustig opstarten na het ziek zijn. Zaterdag hebben we ook lekker gezwommen in het zwembad bij mij in de buurt. Daarna zijn we de stad in geweest, om wat te winkelen en lekker rond te wandelen. ’s Avonds lekker pizza gegeten bij mij thuis, en naar daarna Fallowfield geweest, om daar in de pub The Font gezellig wat cocktails te proberen en bij te kletsen. Zondag lekker uitgeslapen, film gekeken, Carcassonne gespeeld en nog even gewandeld, en toen op naar Manchester Airport. Een heel goed weekend!

Het zwemmen van afgelopen zaterdag was me zo goed bevallen, dat ik vaker wil gaan zwemmen. Immers, qua sport wil ik graag wel iets meer structuur, vastigheid. Momenteel heb ik vrijdagmiddag voetbaltraining, en ga ik 1x per week hardlopen. Maar voorheen fietste ik elke dag ook behoorlijk, maar hier is dat levensgevaarlijk en heb ik geen fiets. Vanaf nu ga ik daarom elke ochtend een uur zwemmen, in de Withington Community Leisure Centre, op 2 min. loopafstand van mijn huis. Het zwemmen kost 2,40 per keer; maar ik heb nu een maandabonnement onbeperkt zwemmen voor 14,00 pond. Heerlijk om de dag mee te beginnen, ’s ochtends vroeg even lekker uurtje zwemmen, in een rustig zwembad. Ook 'n heel mooi zwembad overigens, met een houten dak, en zelfs nog een glazen dak constructie! Wel ' n beetje verouderd en aangetast, maar ach.

Het is ook grappig om te zien, dat het Engelse weer inderdaad zo berucht is als het altijd wordt beschouwd: wisselvallig. Vanochtend, in één uur tijd, wakker geworden met de zon in mijn kamer, door de regen naar het zwembed, en op weg naar huis door de zon, en dan weer sneeuw... En iedereen loopt hier gewoon zonder jas - of zelfs in korte broek!

Momenteel zit ik in de Alan Gilford Learning Commons – beter bekend als Ali G – te studeren voor mijn vakken. Een essay over community development. Deze week heb ik namelijk een study week; een week vrij om te werken aan essays, readings etcetera. Alleen voor Urban Development heb ik nog wel gewoon colleges, op dinsdag en vrijdag. Oh en inmiddels is het weer gaan sneeuwen, terwijl net de zon nog scheen... Vanavond ga ik met Johannes gitaar spelen, kijken of we een tijdelijk bandje kunnen oprichten om hier samen wat muziek te maken. Kortom, de week staat weer te beginnen!

Cheers,

Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Wim

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6979

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Minor in Manchester

Landen bezocht: